SEO Copywriter – jakie korzyści przyniesie Twojej firmie?

treści seo copywriterPisanie treści na stronę to prawdziwy fach w ręku.

Pisanie wydaje się elementarną czynnością, którą każdy z nas uczy się już w pierwszych latach szkoły. Jak się jednak okazuje, ta umiejętność zanika, zwłaszcza że słowem pisanym większość ludzi nie posługuje się na co dzień, a jak już to w minimalnym stopniu. A co dopiero, gdy przychodzi do napisania skutecznego tekstu pozycjonującego, który ma wywrzeć na czytelniku pożądane reakcje, na przykład zachęcając go do skorzystania z danej usługi. To dlatego warto mieć w swojej firmie copywriterską pomoc – człowieka z lekkim piórem o solidnej wiedzy na temat SEO! Zobacz kim jest SEO Copywriter.

Kultura języka nie umarła w narodzie. Czy umarła?

Jak to jest, że jeden tekst przyciąga uwagę, rozpalając emocje i dostarczając jednocześnie najistotniejszych informacji, a drugi wręcz przeciwnie – zniechęca do dalszego czytania. Oczywiście, niezwykle ważna jest kultura języka i przestrzeganie zasad gramatycznych, bo ładną treść, aż chce się poznawać, od samego początku do końca. Mało estetyczna, gdzie nie dba się o zasady pisowni, raczej męczy, niż dostarczy ważnych informacji, zniechęcając do dalszych działań – przejścia do innej strony, zapisania się na newsletter czy kupna danego produktu.

To tylko jeden problem, który tak bardzo jest zauważalny na wielu stronach internetowych, gdzie nie dba się kompletnie o jakość tekstów, co zdarza się także u wielu dużych firm. Czasem też jest tak, że strona została wspaniale zaprojektowana, zarówno gdy mowa o użyteczności, jak i grafice, lecz treść jest tu wstawiona jakby od niechcenia, aby zapełnić nią kolejne wolne pola.

treści seo copywriter

Pisanie treści na stronę to prawdziwy fach w ręku.

SEO Copywriter – trochę pisarz, trochę marketingowiec

To, o czym wspomnieliśmy powyżej to absolutne must have, jeśli chcesz, aby wpisy na blogi, dłuższe artykuły czy opracowania eksperckie znalazły uznanie wśród czytelników. Żeby jednak tworzyć skuteczne treści, nie wystarczy tylko umiejętność pisania – potrzebny jest copywriter, który przyswoił najważniejsze zasady SEO (z ang. Search Engine Optimization) i na bieżąco uzupełnia swoją wiedzę, bo te reguły stale się zmieniają.

Wie, z jakich narzędzi korzystać, by teksty SEO były najwyższej jakości, doskonale też daje sobie sprawę, jak wielką moc mają dobrze użyte słowa, ponieważ potrafi pisać językiem korzyści. Artykuły SEO stworzone przez copywritera będą nie tylko poprawne, świetnie napisane i przejrzyste dla potencjalnych klientów, ale co równie istotne – zwiększą wartościowy ruch w sklepie internetowym, blogu czy stronie www.

Ważne zadanie copywritera – skuteczna sprzedaż na odległość

Zakupy w internecie mają swoją specyfikę, ponieważ w odróżnieniu od handlu tradycyjnego – produkty nabywa się tu na odległość. Nie ma szansy, aby pooglądać je z bliska, zaznajomić się ze specyfiką itd. I tu właśnie pojawia się bardzo ważne zadanie dla copywritera, który powinien stworzyć kompletny opis zawierający jak najwięcej przydatnych informacji. Musi jakby wczuć się w rolę potencjalnego klienta, odpowiadając na jego pytania. To samo powiemy o tekstach SEO na bloga, które zachęcają do skorzystania z Twoich usług. Muszą być wartościowe i merytoryczne, tak, aby nabywca wiedział, że mamy do czynienia z wiedzą ekspercką. To buduje zaufanie klientów, którzy zaglądają do Twojego sklepu coraz częściej, polecając go znajomym i rodzinie.

Prawidłowe tworzenie treści to pewność, że Twój przekaz trafia tam, gdzie powinien, czyli do ludzi rzeczywiście zainteresowanych usługami Twojej firmy. Poznając grupę docelową (kim są czytelnicy, osoby kupujące w Twoim sklepie, ile mają lat, czym się interesują itd.), tworzysz mapę z dobrze oznaczonymi szlakami, po których sprawnie porusza się copywriter. Na tej podstawie wie, jak tworzyć zdania (krótsze, dłuższe, mniej, bardziej skomplikowane itd.) i dobierać słownictwo.

Kluczem do pełnego sukcesu – do stworzenia idealnego tekstu SEO – jest podrasowanie treści zasadami pozycjonerskimi. Dobry copywriter wie, jak odpowiednio formatować tekst, dzieląc go na akapity, nagłówki i śródtytuły, doskonale zdaje sobie sprawę, jaką siłę mają słowa kluczowe, wstawiając je w odpowiednie miejsce, ale też nie przesadzając z ich ilością. Stosuje linkowanie wewnętrzne, dzięki czemu linki odsyłają we właściwe miejsca – do produktów w sklepie, czy innych, podobnie tematycznych treści w witrynie.

Nie pytaj więc, czy warto zatrudnić copywritera, ale zrób to jak najszybciej. Najlepszych SEO copywriterów znajdziesz w zaprzyjaźnionej Kuźni Treści!

 

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, dzięki którym portal jest bezpłatny.

marketing internetowy
Call Now Button