Link building – Jak się do tego zabrać?

Link building dalej jest znaczącym czynnikiem w 2016 roku. Jest to najważniejsze działanie off-site, które powoduje, że nasza strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Jak do tego tematu podejść i na co zwrócić uwagę?

Linki, które pozycjonują skutecznie naszą stronę nie jest łatwo pozyskać. Przeważnie musimy się liczyć z dużym budżetem oraz z tym, że wg zasada White Hat SEO należy robić to jak najbardziej naturalnie. Jak powinien wyglądać schemat pozyskiwania linków do naszej strony? Przede wszystkim nie możemy opierać się tylko na nich. Obecne zmiany algorytmu z łatwością wychwytują nienaturalne pozyskiwanie linków – także te ze spamerskich technik – rozsiewaniu linków po forach, katalogach oraz SWL. Do naszych działań musimy dorzucić dobrze przygotowany content marketing, który pomoże nam w uzyskaniu dużego zasięgu, ale także linków.

Pozyskiwanie linków dla nowej strony

Obecnie nowe witryny nie mają łatwo, zdobycie dobrego linku to trudne zadanie. Wzrost ilości linków powinien być systematyczny, a znajdować swoje miejsce powinny na wysokie jakości stronach. Warto przeprowadzić kompleksową akcję marketingową – zorganizować konkurs, wstawić ogłoszenia do ofert pracy, przygotować wysokiej jakości tekst poradnikowy. Takimi podstronami łatwiej jest linkować – gdy nasz partner zobaczy wartość dodaną dla potencjalnego użytkownika.

Skąd warto czerpać inspiracje i linki:

  • wykorzystaj swoje kontakty biznesowe i prywatne – spróbuj wymienić się linkiem z Twoim partnerem biznesowym bądź poproś znajomych o post na blogu
  • pamiętaj o potencjalne drzemiącym w E-PR – warto rozsyłać informacje prasowe, dodawać do stron z newsami i informacjami PR – często z tych stron czerpią info dziennikarze, redaktorzy online, a to już o krok od…
  • … podlinkowaniu wzmianek o marce – skorzystaj z gotowych informacji, proś moderatorów stron o link dla twojego brandu
  • blogi branżowe – jedna z lepszym metod pozyskiwania linku
  • fora tematyczne – gdy twój profil nabierze mocy oraz autorytetu na forum, warto dodać link do wypowiedzi – jest szansa, że zostanie nie zostanie usunięty.

Toksyczny link building

Szczególnie należy zwrócić uwagę na anchor- czyli tekst, pod którym znajduje się link. Nie powinien zawierać exact match keywords (tekstu, który jest taki sam jak słowo kluczowe). Uważajmy na strony słabej jakości, nie tylko warto sprawdzać takie parametry jak domain authority (MOZ), czy CItiflow i TrustFlow (Majestic SEO), ale także ocenić na podstawie własnych odczuć, czy jest to strona zbliżona tematycznie z naszą. Nie powinniśmy także zamieszczać linków site-wide, czyli np. w stopce innego serwisu.

Link building w ramach outsourcingu marketingu zrobimy za Ciebie.

Fot.ByJDHancock

marketing internetowy
Call Now Button