Które narzędzia SEO warto wybrać?

jak pozycjonowacPozycjonowanie strony firmy.

Każdy, kto ma lub zamierza prowadzić choćby bloga, spotkał się z pewnością z terminem SEO. Poniższy tekst poświęcimy w pełni narzędziom, które usprawniają pracę każdej osoby odpowiedzialnej za widoczność strony w sieci. Przedstawimy narzędzia SEO, zarówno darmowe, jak i płatne. Podpowiemy czym się kierować przy ich wyborze. Zapraszamy do lektury.

  • Dlaczego warto znać narzędzia SEO?
  • Jak znaleźć odpowiednie narzędzia SEO?
  • Poznajmy najpopularniejsze darmowe i płatne narzędzia SEO
  • Kiedy wybrać płatne narzędzia SEO?

Dlaczego warto znać narzędzia SEO?

Przede wszystkim dlatego, że usprawniają naszą codzienną pracę i pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu. Czasu, który możemy poświęcić na inne działania w naszej firmie.

Jak znaleźć odpowiednie narzędzia SEO?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista – wpisując odpowiednią frazę w Google. Po części jest to prawda.
Niestety, ale większość wyników wyszukiwania, które ukażą się naszym oczom to płatna reklama. O wiele lepszym źródłem informacji są artykuły, blogi itp. miejsca, które opisują funkcjonalności poszczególnych narzędzi.
Istnieje wiele profesjonalnych blogów np. agencji SEO, które opisują obszernie, z których narzędzi korzystają i dlaczego. Artykuł typu „10 najlepszych narzędzi SEO, bez których nie można się obejść” z pewnością dostarczy nam wielu cennych informacji.

Poznajmy najpopularniejsze darmowe i płatne narzędzia SEO

Zestawienie zaczniemy od narzędzi darmowych, głównie dlatego, iż wiele osób od nich zaczyna i przy nich pozostaje. Nie ma w tym złego. Zachęcamy jednak do poznania również narzędzi płatnych, którym poświęcimy
osobny fragment. Wiele z nich wartych jest uwagi i chociażby wypróbowania bez podejmowania finansowych zobowiązań.

Darmowe narzędzia SEO

Nasze zestawienie otwiera pakiet narzędzi od Google.

  1. Google Analytics – prawdziwy kombajn, jeśli chodzi o dostarczanie informacji na temat ruchu na naszej stronie. Absolutny niezbędnik każdego, kto posiada nawet najmniejszą stronę www. Do jego działania niezbędny jest kod śledzący, który należy wstawić na naszą witrynę. Od tej chwili w panelu GA zaczną pojawiać się informacje na temat ilości wizyt na naszej stronie wraz z mnóstwem szczegółów, pomagających zrozumieć poczynania użytkownika strony.
  2. Google Search Console – uzupełnienie powyższego narzędzia. GSC daje dostęp do jeszcze bardziej szczegółowych danych o naszej witrynie m.in. o ilości wyświetleń w organicznych wynikach wyszukiwania, ilości linków, które prowadzą do naszej strony itp.
  3. Google Trends – pozwala śledzić informacje na temat zmieniających się trendów, tematów, które zyskują na popularności w danym okresie. Narzędzie przydatne np. dla blogerów, którzy poszukują tematów do nowych wpisów. GT znajdzie swoje zastosowanie w wielu branżach.
  4. PageSpeed Insights – proste, ale użyteczne narzędzie od Google, pozwalające sprawdzić czas ładowania się naszej witryny. W dobie pogoni za czasem nawet milisekundy mogą okazać się dla wielu osób istotne. Czas ładowania strony wpływa na jej postrzeganie, dlatego warto zadbać, aby był jak najkrótszy.
  5. Screaming Frog – pomimo że narzędzie należy do odpłatnych, ma wersję darmową, która w wielu przypadkach będzie w zupełności wystarczająca. Wersja darmowa pozwala dokonać analizy witryny posiadającej nie więcej niż 500 podstron. Narzędzie sprawdza poprawność licznych parametrów mających wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
  6. Xenu Link Sleuth – wskazuje nam nieaktywne linki na naszej witrynie. Jak wiadomo, niedziałające linki źle wpływają na jej ranking. Samemu nie sposób ich śledzić.
  7. Answer the Public – narzędzie z rodzaju niezbędnych dla każdego, kto pisze treści na potrzeby stron internetowych. Jeśli brakuje nam pomysłu na to, jakich słów użyć w tekście, skorzystajmy z podpowiedzi narzędzia.
  8. Ubersuggest – pozwala zdobyć informacje na temat m.in. tego, czego szukają w sieci użytkownicy. Mając taką wiedzę o wiele łatwiej dostosować swoje działania np. reklamowe pod dane potrzeby. Ubersuggest pozwala przeanalizować wybrane słowo kluczowe, podpowie inne z nim powiązane.

To tylko niektóre darmowe narzędzia Seo do pozycjonowania stron dostępne na rynku. Ich umiejętne wykorzystanie może dać jednak bardzo dobre rezultaty, przynajmniej na samym początku naszej przygody z SEO.

Płatne narzędzia SEO

1. Senuto – prawdziwy kombajny, łączący w sobie trzy funkcje:
– analizę widoczności strony w wynikach Google,
– stały monitoring pozycji,
– listę słów kluczowych,

2. Semstorm – narzędzie bardzo zbliżone w swojej funkcjonalności do Senuto

3. SurferSEO – narzędzie zbierające i analizujące wiele danych z naszej witryny, a następnie przedstawiające je w postaci raportu. Jego lektura dostarczy każdemu użytkownikowi cennych informacji na temat tego, jak poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce.

4. Ahrefs – niezbędnik dla każdego, kto w swoich działania SEO wykorzystuje linki do stron zewnętrznych. Narzędzie analizuje jakość domen pod względem ich atrakcyjności jako profilu linkowego.

5. Majestic – podobnie jak Ahrefs służy do badania linków zwrotnych. Jakość i ilość linków prowadzących do naszej witryny ma istotny wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza jeśli nasza strona jest obecna w sieci od lat.

Więcej informacji na temat płatnych narzędzi znaleźć można na stronie Zgred.pl

Kiedy wybrać płatne narzędzia SEO?

To zależy przede wszystkim od skali naszego biznesu. Wiele odpłatnych narzędzi działa w modelu miesięcznej subskrypcji. Możemy z niego korzystać o ile mamy opłacony miesiąc. W każdej chwili możemy też anulować nasz abonament bez żadnych konsekwencji. Większość z nich posiada również darmowy, zwykle 7-14-dniowy okres próbny. Choć w początkowym etapie działalności firmy może być to trudne do oszacowania, warto spróbować ocenić, ile wniesie do naszego biznesu płatny abonament w wysokości np. 30-40 zł, a raczej 10 USD lub EURO. Zazwyczaj posiadanie wersji płatnej daje nam funkcjonalności, które pozwalają, albo oszczędzić czas, albo dostarczają większej ilości danych dla naszego biznesu. Na pewnym etapie działalności, darmowe narzędzia SEO, mogą nam zwyczajnie nie wystarczyć.

 

Call Now ButtonZadzwoń teraz!