Marketing internetowy

marketing internetowy

Marketing internetowy doceniany jest przez małe firmy głównie w kryzysie.

Marketing internetowy szansą w kryzysie

Specjaliści i eksperci wszelkich branż prognozują dramatyczne spowolnienie rynku nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie przez okres co najmniej kilku najbliższych miesięcy. Obecnie lęk o zdrowie i życie dominuje, jednak przedsiębiorcy oprócz tych przesłanek muszą wziąć pod uwagę również wykorzystanie wszystkich możliwych sposobów, aby uchronić swoją firmę przed upadkiem. Najlepszą na dzień dzisiejszy metodą reklamy przedsiębiorstwa jest marketing internetowy.

Internetowy marketing w kryzysie

Marketing stacjonarny na kilka najbliższych miesięcy przechodzi do lamusa. Nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem podczas kiedy koronawirus szaleje w najlepsze. Reklama w formie ulotek i plakatów w dobie zakazu przemieszczania się również nie przyniesie zamierzonego efektu. Społeczeństwo spędzające większość czasu w zaciszu domowym nie zobaczy plakatu na słupie, a na pewno z obawy przed zakażeniem nie weźmie do rąk ulotki. Tutaj pojawia się szerokie pole do wykorzystania w obrębie marketingu internetowego. Ludzie zatrzymani w domach chętniej korzystają z internetu, poszukując tam nie tylko rozrywki, ale również przydatnych informacji o usługach i produktach, które można nabyć teraz również drogą online. Po zakupy i usługi oferowane przez internet, z powodu braku możliwości obsługi stacjonarnej, w większym stopniu sięgają również osoby, które dotąd wolały zobaczyć, porozmawiać twarzą w twarz z konsultantem i dotknąć kupowanego towaru. W wielkim uproszczeniu — marketing w kryzysie to przede wszystkim marketing internetowy.

Sposoby na tani marketing internetowy

Sprawmy, żeby klienci zauważyli firmę i zapoznali się z jej ofertą, co zaowocuje za kilka miesięcy, kiedy już wszystko wróci do normalności. Nawet jeśli teraz z jakiegoś powodu nie możemy sprzedać swoich produktów przez internet, z pewnością klient zapamięta markę i wróci do nas kiedy już będzie mógł. Sprawdźmy, na jakie sposoby możemy prowadzić marketing w kryzysie.

Strona internetowa

Każda firma mniejsza i większa powinna zadbać o to, aby ją mieć. Oprócz oczywistej zalety, jaką jest oferta umieszczona na stronie, możemy skutecznie pozycjonować stronę internetową i rozszerzać jej zasięg poprzez umieszczanie ciekawych porad przykładowo na portalach społecznościowych z linkiem kierującym do strony. Ponadto każdy, kto szuka usługi lub towaru, wpisując w wyszukiwarkę odpowiednią frazę, oczekuje rzetelnych informacji o firmie. Tę informację gwarantuje klientowi profesjonalna strona internetowa. Idealnie byłoby ją wyposażyć w szereg zakładek o firmie, o ofercie, o promocjach, o możliwości sprzedaży internetowej, ale także w przydatne porady blogowe lub krótkie filmiki video z pracy firmy.

Blogi

Pisanie bloga to trend wciąż niezwykle popularny. Nie każdy się do tego nadaje, trzeba wykazać się lekkim piórem i kreatywnością. Z pewnością można znaleźć, szczególnie, teraz kiedy ludzie poszukują pracy zdalnej, osobę kompetentną, która za niewielkie pieniądze zajmie się prowadzeniem bloga z pożytecznymi informacjami i ciekawostkami dotyczącymi działalności.

Portale społecznościowe

Portale społecznościowe to kopalnia możliwości. Założenie fanpage, lub konta na innym portalu społecznościowym firmy jest pierwszą rzeczą, zaraz po stronie internetowej, którą powinna zająć się firma chcąca się zareklamować. Ciekawostki, poradniki, zdjęcia, posty sponsorowane, informacja o aktualnych promocjach jest na wagę złota dla klienta poszukującego informacji. Udostępnianie postów przez użytkowników zdecydowanie zwiększa zasięg fanpage, a jeśli jest prowadzony w sposób interesujący i zabawny, na pewno przykuje uwagę potencjalnych klientów, a przez to przyczyni się bezpośrednio do popularności marki.

Najlepsze sposoby na marketing w kryzysie

Imię/Nick (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

Wyrażam zgodę na kontakt z ofertą i akceptuję Politykę Prywatności

Call Now ButtonZadzwoń teraz!