Wprowadzanie produktu na nowy rynek – O czym należy pamiętać?

strategia rynkowaJak podbić rynek?

Wprowadzenie istniejącego produktu na nowy rynek to standardowa operacja dla wielu przedsiębiorstw i jednocześnie jeden z najbardziej typowych celów analizy rynku. W dzisiejszym tekście zastanowimy się, co charakteryzuje analizy zajmujące się tym celem, jak do nich podejść i, przede wszystkim, jest efektywnie przeprowadzić wprowadzenie produktu na nowy rynek.

Analizy rynku można podzielić na różne rodzaje z wielu względów. Jednym z nich jest cel analizy. Do najpopularniejszych celów należy wprowadzanie produktu na nowy rynek. Zarówno samo działanie, jak i współpraca z badaczami, którzy podejmują się analizy, wymaga podjęcia szeregu dobrych decyzji. Przyjrzymy się kolejnym etapom tego procesu.

Atrakcyjność rynku

Jednym z oczywistych aspektów takiej analizy jest kwestia atrakcyjności nowego rynku. By ją oszacować, potrzebna jest dokładna analiza danych wtórnych i pierwotnych. W jej ramach, konieczne jest sprawdzenie wielkości danego rynku zbytu, trendów jego rozwoju oraz potencjalnych marż.

Konkurencja na rynku

Wielkość i atrakcyjność targetu to dopiero początek. Konieczne jest także sprawdzenie, z jak wieloma innymi firmami będziemy musieli dzielić się tym “tortem”. A także przede wszystkim, czy jesteśmy w stanie skutecznie rywalizować o jak największą jego część. W ramach analizy, poznany też lepiej profil i pozycjonowanie konkurentów, by jak najlepiej podejść do promocji i dystrybucji naszego produktu (to, że sprzedajemy już znany nam produkt, wcale przecież nie oznacza, że na innym rynku będziemy go sprzedać tymi samymi metodami).

Bariery wejścia – istniejące i potencjalne

Czy na nowym rynku istnieją godne uwagi bariery wejścia, a więc przeszkody, którą mogą pokrzyżować nasze plany ekspansji? Do takich mogą należeć nieprzychylne regulacje prawne, obecność bardzo silnej konkurencji, kwestie podatkowe, a nawet stabilność danego kraju/rynku pod względem polityczno-gospodarczym.

Komu, co i jak sprzedać

Gdy już wiemy, z jakim rynkiem mamy do czynienia, musimy jeszcze bliżej przyjrzeć się naszemu targetowi – ludziom, do których chcemy trafić z naszym produktem. Znalezienie odpowiedzi na te pytania także leży w gestii badacza, wespół z firmą zlecającą analizę.

Bądź otwarty na współpracę

Stworzenie wysokiej jakości, profesjonalnej analizy rynku może przynieść wykonawcy wiele korzyści. Warto jednak pamiętać, że w większości przypadków nie wystarczy zlecić wykonania analizy. Konieczne jest służenie analitykom pomocą i wykazanie inicjatywy – zwłaszcza w kwestii dostarczania wszelkich możliwych danych, które mogą się okazać pomocne, oraz jak najdokładniejszego nakreślania kontekstu biznesowego, w jakim porusza się twoja organizacja. By ułatwić sobie osiągnięcie odpowiedniego poziomu współpracy, warto zdecydować się na wykonawcę analizy rynku zlokalizowanego relatywnie blisko – najlepiej w twoim mieście. Pomoże to w jak najczęstszym spotykaniu się oraz w bardziej osobistym i poważnym podejściu do tego tematu.

Wprowadzanie produktu na nowy rynek to jedynie jeden z wielu potencjalnych celów analizy rynku. Spróbuj quantify.pl, by dowiedzieć się jeszcze więcej i zamówić analizę rynku.

Zadzwoń teraz!