Ulotka – Jak zaprojektować dobrą ulotkę?

Ulotka – Jak zaprojektować dobrą ulotkę?

Ulotka niejednokrotnie kojarzy nam się z kawałkiem papierka, który otrzymujemy od kogoś na ulicy i prędko wyrzucamy. Mówi się nawet o nieskuteczności tej formy reklamy i przeniesieniu całego marketingu do strefy online. Czy ulotkę da się zaprojektować tak, aby przyciągała uwagę i była efektywną formą reklamy?

Standardowe życie ulotki nie jest zbyt długie – trwa tyle ile dana promocja, produkt, czy dana usługa. Przeważnie jest formą reklamy, która pomaga nam poinformować klientów o specjalnej ofercie bądź samym produkcie. Jak zaprojektować dobrą ulotkę? Dobra ulotka – skład:

  • Warstwa informacyjna – należy szczególnie wyeksponować treść oraz główną przewodnią myśl, jaką chcemy przekazać potencjalnym klientom. Musi się ona znajdować w centralnym punkcie, najlepiej stosować krótkie zdania i streścić przekaz. Zdecydowanie ważne są nagłówki – to one muszą przyciągnąć uwagę.
  • Pamiętaj, że jak każda forma reklamy – nawet ulotka musi mieć określoną grupę docelową. Stwórz profil swojego klienta, zastanów się nad jego cechami osobowościowymi oraz demograficznymi. Grupa docelowa też posłuży w dystrybucji reklamy np. zniżki na jedzenie warto rozdawać przy uczelniach, szkołach.
  • Oprawa graficzna – zadbaj o estetykę reklamy. Zastanów się nad CI (corporate identity) swojej marki. Jeżeli nie masz ustalonych kolorów, postaraj się wybrać taką paletę barw, która kojarzy się z produktem – żółty i czerwony kojarzy się z jedzeniem, niebieski natomiast jest związany bardziej z usługami.
  • Dodatkowe info – pamiętaj o umieszczeniu kontaktu do siebie. W przypadku promocji tudzież popularnych kuponów promocyjnych poinformuj o ograniczeniach i terminie realizacji kodu.

Zaprojektowanie dobrej ulotki, która od razu nie ląduje w koszu jest zadaniem niełatwym oraz wymagającym poświęcenia czasu. Zawsze jednak można to zlecić profesjonalistom, którzy chętnie pomogą w projektowaniu treści jak i samej oprawie graficznej.

Jako agencja marketingowa doradzamy klientom najlepsze rozwiązania – zgłoś się do nas – outsourcing marketingu w rozsądnej cenie.

Rabat 10% na projekty graficzne! Wystarczy, że napiszesz do nas maila i rabat jest Twój. Proste? Proste.