Skuteczny mailing  – Jak zaplanować skuteczną kampanię mailingową?

Skuteczny mailing – Jak zaplanować skuteczną kampanię mailingową?

Dziennie, na skrzynkę pocztową wpada średnio 10-15 wiadomości reklamowych, które możemy uznać za zwykły spam. Jednak wielu specjalistów twierdzi, że jest to tani i bardzo efektywny sposób na poprawienie konwersji. Sam wysyłasz maile do klientów, ale widzisz, że średni współczynnik otwarcia jest bardzo niski? Zatem, co zrobić, aby nasza kampania reklamowa była skuteczna?

Dobry tytuł i nagłówek

Pamiętaj, że ważnym elementem każdego maila jest jego nagłówek. To on powinien maksymalnie przyciągnąć klienta. Warto w nim zawrzeć kluczowy komunikat i wezwanie do działania. Warto przygotować unikalny i bardzo dopasowany komunikat. Raczej teksty typu: „jesienna promocja” mogą już nie działać. Warto zaintrygować klienta, np. pytaniem „Jak zaoszczędzić 737 zł w miesiącu?”. Tytuł powinien być krótki, może być szokujący, ale przede wszystkim powinien być spójny z treścią oferty. Pamiętajmy, że większość programów antyspamowych filtruje słowa typu: kod, rabat plus niektóre znaki specjalne.

Dobra treść i układ

Zawsze przyjrzyj się swojemu odbiorcy. Jeżeli wiesz, że są to młode kobiety w wieku 18-25 lat, a Ty masz drogerię internetową- spróbuj zainteresować ich swoją ofertą, która jest dostosowana do ich wymagań ( raczej nie beda to kremy przeciwzmarszczkowe). Brzmi jak frazes, ale dalej jest widoczny brak umiejętnego stargetowanego odbiorcy. Warto zwrócić uwagę także na projekt newslettera. Dodaj atrakcyjne grafiki, najlepiej gdy są umieszczone po lewej stronie. Zadbaj także, aby treść miała odpowiednią szerokość – optymalna to 600 px.

Przeanalizuj i zoptymalizuj kampanie

Kampania powinna być stale ewaluowana. Do tego możesz wykorzystać nawet Google Analytics. Warto każdy link, który zamieszczasz na stronie tagować – URL Builder (darmowe narzędzie do tagowania linków w GA). Najważniejsze parametry, jakie trzeba tam dodać to: nazwa strony, źródło, medium i nazwę kampanii. Potem w panelu Google Analytics będziemy widzieli wyniki – w raporcie: kampanie – wszystkie kampanie. Dodatkowo warto też przejrzeć godziny i dni największej otwieralności maila bądź konwersji i w te dni szczególnie zadbać o kampanię (poprzez zwiększenie budżetu, komunikację).

Podstawą skutecznej kampanii emailingowej jest analiza oraz optymalizacja. Połączenie tych dwóch czynności, daje nam obraz tego, co było i wnioski, które pomogą nam zaimplementować ważne elementy, z punktu poprawienia konwersji. Jeżeli szukasz firmy, która się tym zajmuje – świetnie trafiłeś – skontaktuj się z nami, a my wypracujemy dla Ciebie satysfakcjonujący wynik! Skuteczny mailing jest możliwy, dzięki Zdalny.Marketing – outsourcing marketingu.

Fot.ByJoeTheGoatFarmer