Reklama prasowa  – Czy jest nadal skuteczna?

Reklama prasowa – Czy jest nadal skuteczna?

Reklama prasowa wg różnych statystyk przestaje być atrakcyjnym przekazu. Marketing przenosi się do świata online. Jednak wiele firm dalej wydaje duże sumy na reklamę w prasie. Jakie wady i zalety ma reklama prasowa?

Czytelnictwo prasy spada, większość gazet ma swoją stronę internetową, które są coraz najpopularniejsze i tym samym skłania przedsiębiorstwa do reklamy w Internecie. Jednak musimy sobie uświadomić jeden fakt – informacje online się raczej przegląda, a nie czyta. Główna konsumpcja treści jest na papierze, wiąże się to też z sposobem w jaki czytamy gazety. Przeważnie poświęcamy na to więcej czasu, towarzyszy temu aura skupienia oraz przyjemności. Natomiast w Internecie na komputerze oraz w telefonie przeglądamy zdawkowo informacje i często jesteśmy rozproszeni powiadomieniami, mailami oraz możliwością “skakania” po treściach dzięki linkom wewnętrznym.

Jak zaplanować skuteczną reklamę prasową?

W reklamie prasowej jednym z najważniejszych punktów jest nasza grupa docelowa – to od niej będzie zależy wybór tytułu oraz zasięg gazety. Pamiętajmy, że przy mniejszych biznesach warto stosować gazety lokalne, które skupią społeczność danej miejscowości. Daje nam to zawężony target ludzi, gdzie grono z nich może stać się potencjalnym klientem. Przede wszystkim powinniśmy ich zainteresować ciekawym opisem oraz nagłówkami przyciągającymi uwagę. Warto również przygotować łatwo rozpoznawalny slogan tudzież specjalną promocję dla czytelników. Szczególnie rabaty i kody promocyjne dadzą nam możliwość mierzenia zwrotu z poniesionej inwestycji.

Oprawa graficzna oraz estetyka reklamy są kwestiami indywidualnymi oraz zależą od możliwości technicznych gazety, ale powinniśmy zastanowić się głębiej jakich zdjęć użyć. Przede wszystkim powinny być to fotografie, które kreują pewien przekaz ukazujący wartość dodaną produktu bądź usługi. W tym celu przydadzą się profesjonalne zdjęcia wykonane przez specjalistę bądź kupione na stockach. Najważniejsza jest jednak spójna koncepcja, która pomoże zapamiętać reklamę – jednak najlepiej, gdy reklama prasowa dodatkowo jest wsparta np. kanałem online. Warto też monitorować wyniki poprzez Internet – jeżeli zobaczymy zmożone zainteresowanie naszym produktem tudzież marką, a  przy okazji jesteśmy w stanie oszacować zwrot z tej inwestycji to możemy mieć pewne mierniki efektywnościowe.

Jeżeli szukasz profesjonalistów, którzy przygotują dla Ciebie ciekawą i skuteczną koncepcjęzgłoś się do nas – outsourcing marketingu Zdalny.Marketing.