Praca zdalna: Marketing i Public Relations

Praca zdalna: Marketing i Public Relations

Czy kilometrowe korki w godzinach szczytu, karty magnetyczne odmierzające czas pracy oraz obszerne biurowce podzielone na rzędy boksów znikną z naszej rzeczywistości, stając się jedynie reliktem przeszłości, swoistym skansenem korporacyjnej odmiany kapitalizmu?

Praca zdalna cieszy się coraz większą popularnością. Do niewątpliwych zalet tego rodzaju pracy należy to, że można wykonywać ją w zaciszu własnego domu lub z dowolnej lokalizacji pod warunkiem że jest dostęp do Internetu. Brzmi zachęcająco, prawda? Nie tracisz czasu na uciążliwe dojazdy, nie musisz przestrzegać sztywnego dress code. Pracujesz z dala od napiętej atmosfery biura, zakulisowych intryg, podniesionych w geście dezaprobaty brwi szefa oraz irytującego szumu ściszonych rozmów współpracowników i dźwięczących telefonów.

Zalety pracy zdalnej bez wątpienia doceniają nie tylko domatorzy, ale osoby dążące do zachowania zdrowej równowagi pomiędzy życiem zawodowym a rodzinnym. Ten tryb pracy powinien także przypaść do gustu introwertykom, którzy do efektywnego działania potrzebują ciszy oraz skupienia i nie przepadają za tętniącym życiem biurem, jak również osobom o sporej dozie samodzielności, zdolnym do zorganizowania własnej pracy i narzucenia sobie samodyscypliny bez ciągłego nadzoru. Gracze zespołowi, których żywiołem jest współpraca i rywalizacja w obrębie grupy, lepiej odnajdują się w tradycyjnych strukturach pracy.

Praca zdalna niesie także wymierne korzyści dla pracodawcy, znacznie obniżając koszty jego działalności, gdyż nie musi on już kupować ani wynajmować ogromnych przestrzeni biurowych, inwestować w kosztowny sprzęt ani płacić zawrotnych rachunków za media czy dostosowanie stanowisk prac do zasad ergonomii i BHP. Do sprawnej komunikacji z pracownikami i trzymania ręki na pulsie wystarczy dzisiaj szybkie łącze internetowe.

ZOBACZ: Korzyści: Zdalny Marketing i Public Relations

Fot.ByNathanThorkingtonFlickr