W poszukiwaniu alternatywy dla Google

W poszukiwaniu alternatywy dla Google

Osoby zainteresowane nowinkami z branży IT podkreślają, że w sieci znajdziemy kilka alternatyw dla Google najbardziej znanej wyszukiwarki stron internetowych. Każda z nich ma oczywiście inne wady i zalety, ale czy jakakolwiek wyszukiwarka jest w stanie konkurować z potęgą amerykańskiego giganta?

DuckDuckGo

Najwięcej kontrowersji wśród użytkowników wyszukiwarek budzi kwestia prywatności oraz gromadzenia danych. Algorytmy są zazwyczaj zaprogramowane w taki sposób, aby zapamiętywały hasła, które użytkownicy wprowadzają do programu, w celu znalezienia określonych informacji. Dlatego też część internautów zwróciła uwagę na inny amerykański projekt, czyli wyszukiwarkę DuckDuckGo. Inicjatywa cieszy się rosnącym zainteresowaniem, a działacze zaangażowani w jej rozwój twierdzą, że DuckDuckGo nie gromadzi żadnych informacji, związanych z aktywnością użytkowników. Jednakże sama wyszukiwarka wciąż się rozwija, dlatego jej działanie nie jest tak efektywne, jak w przypadku Google. Potencjał tego projektu jest olbrzymi, jednak to nie wystarczy, aby przejąć większą część rynku.

Bing i Yahoo!

Kolejną alternatywą mogą być wyszukiwarki Bing lub Yahoo!. Obydwa serwisy umożliwiają wyszukiwanie informacji, ale liczba zaindeksowanych stron internetowych jest mniejsza niż baza wyszukiwarki Google. Ponadto, należy pamiętać, że koncern Google zajmuje się obsługą znacznie większej ilości projektów. Oczywiście, wyszukiwarka internetowa jest ich flagowym produktem, ale amerykańska firma posiada także pocztę elektroniczną Gmail oraz szereg innych aplikacji. W 2006 roku działacze Google podjęli decyzję o zakupie serwisu YouTube, który obecnie jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron internetowych. Takie działania sprawiły, że zasięg Google obejmuje różne obszary aktywności w sieci.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę mnogość oferowanych funkcji oraz możliwości, płynące z ich zastosowania, szybko dojdziemy do wniosku, że Google posiada najbardziej kompletny zbiór aplikacji, przeznaczonych dla internautów. Nowości są przyjmowane z dużym zainteresowaniem, czego dowodem jest fakt, że spora część produktów firmy Google jest automatycznie instalowana w urządzeniach mobilnych, co dodatkowo poprawia statystyki, dotyczące użytkowania wybranych programów.

W jaki sposób można wykorzystać możliwości, oferowane przez algorytmy Google, aby zwiększyć popularność strony internetowej lub oferowanych usług? Przydatne informacje dotyczące SEO i promowania własnej marki w sieci można znaleźć na stronie internetowej www.marcinkordowski.com.