Optymalizacja grafiki pod SEO – Pozycjonowanie obrazków

Optymalizacja grafiki pod SEO – Pozycjonowanie obrazków

Prawie każda strona ma zdjęcia produktów, oferty tudzież grafiki dodane do treści na blogu. Spełniają one różne funkcje od sprzedażowej przez prezentacje oferty, aż do zwykłego uatrakcyjnienia contentu na stronie. Powinniśmy zadbać też o ich odpowiednią ekspozycję w wyszukiwarce, która może być nasza furtką do zwiększenia ruchu na stronę i ściągnięcia klientów.

Zacznij od wyboru odpowiedniej grafiki

Wybór grafiki na stronę internetową powinien być dokładnie przemyślany. To często od niego zależy to, czy klientowi spodoba się oferta. Najlepiej oczywiście mieć zdjęcia unikalne i własnej produkcji. Jednak nie zawsze jest to możliwe, dlatego warto korzystać z banków zdjęć. Właściwie każdy dłuższy tekst powinien zawierać w sobie grafiki, zdjęcie bądź infografiki. Skąd wziąć takie zdjęcia? Warto zajrzeć na darmowe stocki*, takie jak:

*Wymienione wyżej strony zawierają licencję CC0, która oznacza że autor zrzeka się praw autorskich i umożliwia nam dowolne kopiowanie, modyfikowanie i rozpowszechnianie

Otaguj odpowiednim słowem kluczowym

Jak Google wyszukuje obrazki? Przede wszystkim na podstawie słów kluczowych, którymi otagowane są grafiki. Jednym z podstawowych zabiegów jest – odpowiednie nazwanie naszego pliku. Jeżeli mamy stronę o zakładzie fryzjerskim z Poznania, dobrze jest nazwać zdjęcie: fryzjer-poznań-tanio.jpg, gdzie „fryzjer Poznań” to nasza fraza kluczowa. Dodatkowo używajmy opisów pod zdjęciami, a także słynnego znacznika alt, który jest tzw. opisem alternatywnym. To dodatkowa linijka w kodzie, która pomoże Googlowi znaleźć Twoją grafikę. Opis powinien być naturalny i zawierać interesujący nas keyword.

Rozmiar ma znaczenie – optymalizuj wielkość obrazka

Rozmiar obrazka też jest kluczowy z punktu widzenia pozycjonowania. Powinien być zadowalającej jakości, ale nie za ciężki. Dlaczego? Zaburza nam to istotnie pagespeed, który pośrednio składa się na dobre SEO – im szybciej ładuje się strona, tym lepiej. Uważajmy także na skalowanie obrazu – tutaj podstawowym błędem jest wklejanie dużego zdjęcia i skalowanie go do małych obrazów.

Zdalny Marketing: Optymalizacja grafiki pod SEO w zasięgu ręki.

Fot.ByJDHancock