Nowe wytyczne  Google – 2016 Search Quality Evaluator Guideliness part 1.

Nowe wytyczne Google – 2016 Search Quality Evaluator Guideliness part 1.

Co jakiś czas Google wypuszcza nowe wytyczne pod nazwą: Search Quality Evaluator Guideliness. Pod koniec roku, dostaliśmy nowe wskazówki, jak kreować content w 2016 roku i w jaki sposób tworzyć witryny, które uzyskują wysoki ranking w wyszukiwarce. Pracownicy Google dokładnie streszczają takie kwestie jak: High Quality Pages (wysoko jakościowe strony) Mobile User Needs (potrzeby użytkowników mobilnych) Low Quality Page (niskiej jakości strony). Dokument to niemalże 160 stron tekstu. Obszerne przykłady pokazują, jak pracownicy Google mogą oceniać stronę i co jest brane pod uwagę przy jej rankingu.

Jakość strony – najważniejsza

Pytanie, które każdy webmaster powinien sobie zadać to: w jakim celu powstaje strona?. Pamiętajmy, że może istnieć klika równorzędnych celów: sprzedażowy, informacyjny lub tylko jeden z nich. Tutaj musimy się skupić na dostarczeniu użytkownikowi tego, czego potrzebuje: informacji, ceny, kontaktu. W samych wytycznych możemy znaleźć mnóstwo przykładów.

Przykłady celów z guideliness:

  • podzielenie się informacją
  • dzielenie się zdjęciami, filmami i innymi formami multimedialnymi
  • dzielenie się własną opinią na dany temat
  • rozrywka
  • sprzedaż produktów bądź usług
  • do zadawania pytań przez użytkowników

Szczególnie warto zwrócić uwagę na strony YMYL – your money or your life. Google nazywa tak te strony, które w szczególny sposób dotyczą zdrowia, pieniędzy, albo dobrobytu użytkowników, są to m.in strony i produkty, które pozwalają dokonać płatności online, sklepy ecommerce, strony medyczne, strony prawne.

Model – E-A-T – czyli: expertise, authoritativeness, trustworthiness

Powyższy model to kolejny czynnik wpływający na wyniki wyszukiwania, czyli podejście do sprawy od strony użytkownika. Wielu z nas patrzy na zaufanie, ekspercką – bardzo pomocną treść. Każda strona powinna być przygotowana pod względem EAT lub pomyśleć, jak zacząć realizować taką strategię. Przede wszystkim są to wszelkie sprawy związane z zakładkami: o nas, kontakt, o firmie, press room, różnego rodzaju regulaminy oraz blog wypełniony ekspercką treścią. Działają też dobrego rodzaju recenzje, opinie oraz autorytet, jaki budujemy w sieci.

Dodatkowy content

Jest to często kłopotliwy moment – gdzie upchnąć dodatkowy akapit, poradę, czy opinię. Jest to ważne z punktu widzenia użytkownika, odwiedzającego nasza stronę, ale też pozytywnie oceniane przez Googla. Zastanówmy się, czy gdzieś obok tekstu nie dodać sidebaru, albo boksu z linkami do przydatnych i powiązanych artykułów.

Design strony

Wygląd strony ma znaczenie, przed wszystkim w kwestii user-friendly design, a nie tylko w kategoriach estetycznych. Łatwa nawigacja, tzw. accessibility czyli dostępność – powinna charakteryzować wszystkie strony, które chcą być rankingowane wysoko w wynikach organicznych. Google jeszcze bardzo skupia się teraz na pages – czyli na poszczególnych podstronach. Źle traktuje strony, które trzeba scrollować, aby dowiedzieć się najważniejszej informacji, albo te przeładowane reklamami

W następnej części dowiesz się, czego unikać i na co jeszcze zwrócić uwagę. Stay Tuned!

Nowe wytyczne Google – zgodne, skuteczne pozycjonowanie w ramach outsourcingu marketingowego – patrz TUTAJ.

 

 

Fot.BySurianSoosay