Nowy trend w marketingu i sprzedaży

Nowy trend w marketingu i sprzedaży

Marketing, Public Relations, sprzedaż, pozyskiwanie Klientów mogą odbywać się w sposób tradycyjny, sztampowy. Można też inaczej, innowacyjnie, nowocześnie i skutecznie na przykład poprzez webinarium. Oto 6 dobrych porad od Tomka Słodkiego – redaktora naczelnego czasopisma Multiferencje.

Jak wykorzystać webinarium w marketingu?

Przede wszystkim należy przełamać strach przed nadawaniem. Dla wielu wydaje się to trudne, a wystarczy kamerka internetowa, trochę światła odpowiednio ustawionego, program do nadawania i YouTube. Możemy zacząć swoją przygodę z budowaniem nowoczesnego wizerunku i to w dodatku na żywo. A dobrze zbudowany wizerunek to już krok do sprzedaży i zarabiania pieniędzy. W Stanach Zjednoczonych wiele uczelni kształci studentów z całego świata nadając na żywo, firmy sprzedające sprzęt, robią sesje pokazowe dla internautów, w Polsce np. klinika InviMed świetnie wykorzystuje ten kanał do kontaktu ze swoimi pacjentami – oferując im webinaria odpowiadające na dylematy par zmagających się z niepłodnością. Webinaria świetny budują nam bazy emailowe, a każdy pozyskany email to potencjalny klient naszego biznesu. To nowy trend w marketingu i sprzedaży, PR.

ZAPISZ SIĘ NA WEBINARIUM 7 KROKÓW DO SPRZEDAŻY WIDEO

Czy webinarium jest skutecznym kanałem sprzedaży?

Bardzo… i to może sprzedawać jeszcze zanim się odbędzie. Wystarczy, że przekażemy darmową wiedzę (dobrze przygotowaną merytorycznie) podczas rejestracji, a następnie zaoferujemy sprzedaż płatnego produktu. Osiągam 10% sprzedaży z tej formy. Zaś samo webinarium sprzedaje dla około 20% uczestników, którzy na nie przyszli. To bardzo dobry wynik. Im więcej osób przyjdzie na webinarium, tym większą sprzedaż zrobimy. Jednak nie należy zapominać, że webinaria świetnie budują nam wizerunek i czasami zanim dojdzie do sprzedaży, internauta musi nas poznać. Jeśli się do nas przekona, będzie lojalnym odbiorcą, a także klientem.

Jak zrobić dobre webinarium tanim kosztem?

Komputer to podstawa, dobrze żeby był mocny, na pewno przydadzą nam się dwie kamerki. I w zasadzie tyle. Jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy na profesjonalne oświetlenie, możemy użyć np. lampki biurkowej do oświetlenia twarzy. Problemem może być też dźwięk, ale przy odrobinie pomysłu możemy i z nim sobie poradzić.

Smartphone czy kamera do nadawania webinarium?

Jeśli chcemy tanio – to kamerki internetowe, jeśli chcemy drożej, to profesjonalne kamery. Smartphonem możemy nadawać na Twitterze, albo Facebooku, ale jakość trzęsącej się kamery pozostawia wiele do życzenia. Najlepiej kupić kamery za 12 000 zł, ale zdaje sobie sprawę, że ten, kto nie robi tego profesjonalnie, nie będzie inwestował aż tylu pieniędzy.

Jak zbudować bazę odbiorców webinarium?

To proste – ogłaszajmy webinarium na grupach, poprośmy znajomych o przekazanie informacji swoim znajomym, skorzystajmy z innych mediów społecznościowych. Pamiętajmy o dobrze przygotowanej stronie landingpage (stronie lądowania), na której użytkownicy zostawią swoje adresy email.

Czy wystąpień publicznych można nauczyć się online?

Oczywiście, jeśli podejdziemy do tego jak do dobrej zabawy? Ogarniemy to bardzo szybko. Uwielbiam występować na scenie, kontakt z ludźmi dodaje mi energii. Każde wystąpienie solidnie przygotowuję, ale później czuję się wspaniale, gdy widzę tylu zadowolonych ludzi. Ważne, aby być skoncentrowanym i pewnym siebie, oraz przygotowanym merytorycznie. Reszta sama się ułoży.

Z Tomkiem Słodkim rozmawiał Remigiusz Zagórski 
- twórca strategii marketingowych dla polskich liderów biznesu.

xxx

Tomasz Słodki (ur. 25.09.1983) dziennikarz, biznesmen, redaktor naczelny magazynu Multiferencje – prowadził programy w największych polskich stacjach radiowych i telewizyjnych (Program III, Polskie Radio BIS, TVN24, TVN CNBC BIZNES, TVP3). Pasjonat nowych technologii – wprowadził na polski rynek nowoczesne transmisje on-line oraz audio & video release dla klientów korporacyjnych. Organizował festiwale muzyczne (Nie Zabijaj, Folk Fest, Reggae nad Orlą) oraz akcje charytatywne (Koncert charytatywny dla rodziny Knosalów, finały WOŚP). Realizował projekty na całym świecie tworząc multimedialny portal podróżniczy (Compas). Bezgranicznie realizuje swoje pasje.