Marketing szeptany – Czy działa? Jak zaplanować?

Marketing szeptany – Czy działa? Jak zaplanować?

Marketing szeptany (tzw. buzz marketing ) to popularne narzędzie dobrych marketingowców. Z pozoru bezkosztowe narzędzie może się okazać bardzo pomocne w promocji marki. Jak uczynić je skutecznym i w pełni wykorzystać jego potencjał?

Marketing szeptany jak sama nazwa wskazuje polega na “szeptaniu” – czyli rozmowie, podpowiadaniu gotowego rozwiązania dla ludzi poszukujących. Odbywa się to dwutorowo: po pierwsze można wykreować potrzeby w klientach, ale także rozwiązywać problemy, polecając przy tym swoją usługę. Cele mogą być różne, ale z cała pewnością jednym z najważniejszych jest wspominanie danej marki na forach, mediach społecznościowych oraz w Internecie. Pamiętajmy też o ważnej zasadzie – bardziej ufamy rekomendacją innym, szczególnie znajomym nam osobą niż tradycyjnej formie reklamy.

Jak zaplanować marketing szeptany?

  1. Określ cechy swojego produkty oraz grupę docelową – nasz target określa profil social media oraz forów i stron, które posłużą nam w dystrybucji naszej szeptanki. Cechy oraz właściwości produktu lub usługi mogą być kartą przetargową w zachęcaniu użytkowników do zapoznania się z produktem.
  2. Wykorzystaj dostępne narzędzia:     
  • brand24 – świetne polskie narzędzie do monitorowania wzmianek o marce. Szerokie możliwości dają duże pole do popisu marketerom
  • ahrefs – popularny przede wszystkim w kontekście SEO. Jak go wykorzystać do marketingu szeptanego? Wystarczy, że podglądniesz strony konkurencji i zobaczysz, gdzie one umieszczały wzmiankę o sobie.
  • majestic – działa podobnie jak narzędzie wyżej. Dodatkowo ma inne ciekawe funkcji, które warto byłoby wykorzystać w strategii buzz marketingu
  1. Marketing szeptany jako element link buildingu – linki kierujące do naszej strony to wciąż ważny czynnik wpływający na pozycje w wyszukiwarce. Pamiętajmy, że umieszczając link na    forum możemy zaszkodzić, ale również pomóc naszej witrynie.
  1. Mierz wyniki – przy każdej kampanii warto mierzyć ile odesłań mają nasze linki oraz czy poniesione nakłady dają konkretny zysk.

Marketing szeptany może przynieść dobre rezultaty jednak warto stworzyć spójną strategię, która będzie dobrze zaplanowaną koncepcją. Należy postować na forach z profilów, które są wiarygodne, mają dużo wartościowych postów i przede wszystkim są ciekawe dla użytkownika i w nienachalny sposób go przekonują do oferty.

Zdalny.Marketing – przygotujemy kompleksową kampanię marketingu szeptanego.

Fot.ByJurgenApello