Long Tail – Pozycjonowanie na długi ogon

Long Tail – Pozycjonowanie na długi ogon

Long tail to koncepcja znana od lat w branży SEO, stosowały ją tak wielkie firmy jak Amazon, czy Netflix. Na czym polega? Otóż zasada wydaje się by prosta – rzadkie i niszowe keywordy mogą wygenerować większy ruch niż frazy ogólne. Dobieranie takie słów odbywa się na podstawie mało popularnych fraz bądź też całych zdań i zapytań.

Pozycjonowanie na długi ogon

Znalezienie metody, w jaki sposób ustalić long tail na swojej stronie nie jest łatwe. Należy bacznie obserwować swoją stronę i branżę. Przede wszystkim dobrze jest przejrzeć strony konkurencji oraz wykorzystać do tego Google Keyword Plannera. Znajdź unikalne frazy, które pozwolą Ci wygenerować zysk, bo dzięki takiemu zabiegowi będziesz mógł:
• dotrzeć do swojego segmentu rynku
• osiągnąć szybko wysokie pozycje
• wygenerować ruch na stronie z mniej popularnych fraz
• podgonić wolumen sprzedaży niszowymi produktami/zapytaniami

Często stosowaną praktyką w związku z tym jest tworzenie zakładek: aktualności, blog oraz wszelkie możliwe opisy do produktów, opinie i recenzje użytkowników, czy forum.

Długi ogon w SEM – AdWords

Długi ogon jest też powszechnie znanym zjawiskiem w działaniach AdWords. Linki sponsorowane charakteryzują się tym, że frazy kluczowe muszą być precyzyjnie dobrane pod klienta, który szuka danego hasła. Long tail, w tym przypadku zapewnia przede wszystkim:
• wysoki CTR – takie frazy mają stosunkowo wyższy współczynnik konwersji oraz CTR
• są tańsze – inaczej zapłacimy za kliknięcie „Hotel Warszawa” a inaczej „dobry i tani hotel w Warszawie – cennik”

Jak znaleźć potencjalne słowa kluczowe pod kampanię AdWords?

Oprócz wspomnianego wyżej narzędzia Googla – sprawdź raport w panelu Adwords. Gdzie go znaleźć? Wejdź na interesującą Cie kampanie, następnie słowa kluczowe i poniżej w „Szczegóły” powinny wyświetlić Ci się „Wyszukiwane hasła”. Jest to świetna kopalnia pomysłów, a przy okazji pozwoli Ci wykluczyć negatywne słowa kluczowe.

Chcesz pozycjonować się na long tail? A może potrzebujesz efektywnej kampanii AdWords? Zgłoś się do nas! Outsourcing marketingu w niskich cenach.

Fot.BySteveWilson