E – Public Relations – Dlaczego jest ważny?

E – Public Relations – Dlaczego jest ważny?

Public Relations w formie jaką znamy odchodzi powoli do lamusa. Wszystko przenosi się do Internetu, a publikacja prasowa ma coraz mniejsze znaczenie i występuje przy innego rodzaju budowaniu świadomości marki. Nie zapominajmy, że jest to tez element strategii SEO.

SEO w 2016 = E-Public Relations + Content Marketing

SEO to dalej wiodący kanał marketingowy, który dostarcza ruchu w sieci. Po ostatnich zmianach algorytmu i zapowiadanej aktualizacji Pandy, działania seo są coraz trudniejsze, wymagające przemyślanej strategii oraz większego budżetu. Nie wystarczy tylko optymalizacja strony internetowej zgodnie z wytycznymi, trzeba zwrócić uwagę na praktyczne wszystkie punkty:

  • User Expierence – czy witryna jest przyjazna użytkownikowi
  • Optymalizacja on-page– dokładny audyt oraz zgodność z wytycznymi Google
  • Architektura informacji oraz content – czy treść, zdjęcia są pomocne przy realizowaniu potrzeby użytkownika
  • Mobile – wrzucenie uwagi, czy wszystkie elementy działają poprawnie na urządzeniach mobilnych
  • Działania off-page – dostarczenie ruchu do witryny wszystkimi kanałami.

Jednym z takich kanałów jest wymieniony kanał organiczny oraz odesłania, które mogą nam przynieść wiele użytkowników. E-Public Relations jest tutaj pomocny w kontekście kreowania contentu, informacji oraz rozmieszczeniu jej w odpowiednich miejscach. W SEO dalej liczą się działania związane z link buildingiem – im więcej linków ma strona dobrej jakości, związanej z tematyką strony tym lepiej.

Jak połączyć internetowy Public Relations z link buildingiem?

Przede wszystkim należy obrać ścieżkę komunikacji oraz dobrać odpowiednie miejsca pod notatkę prasową, a właściwie treść – którą może być równie dobrze zdjęcie, film, infografika. Ważna jest w tym przypadku unikalność treści – tekst musi być niepowtarzalny. Także liczy się to z dodatkowymi kosztami na wysokiej jakości treść i ograniczenie się do wydawców, którzy są najlepsi według nas

Ekspercka treść to wartość, która łączy nas z wydawcą – obie strony mogą mieć korzyść. Tworzący treść zyskuje znalezienie dobrego miejsca do publikacji, natomiast wydawca ma content, który chętnie przeczytają użytkownicy, podzielą się nim, bądź będzie widoczny w wyszukiwarce. Nie zawsze jednak wiąże się to z darmową publikacją – często za taką publikację prasową należy zapłacić, tym bardziej w kontekście umieszczenia linków. Niestety, większość wydawców zna ten biznes i wie, z jakimi korzyściami wiąże się dodanie artykułu. Jak to zrobić za darmo? Przede wszystkim szukajmy miejsca, w którym już opublikowano wiadomość o naszej marce i prośmy o podlinkowanie nazwy marki. Pamiętajmy także, że możemy artykuł zawsze powinien mieć stopkę, która też może zawierać link do nas.

Link building i ePR to czasochłonne zadanie, które wymaga wiedzy, umiejętności, kontaktów, bazy miejsc, dlatego outsourcing marketingu, E – Public Relations na Zdalny Marketing zapewni oszczędność czasu i profesjonalną obsługę w tym zakresie.