Content Marketing – Jak wdrożyć plan działań content marketingowych? cz.1

Content marketing robi furorę. Powstają rzesze artykułów na temat w jaki sposób zaplanować i zrealizować taką strategię. Czy każdemu jest potrzebny content marketing i jak najlepiej go wykorzystać?

“Content is the king” – przekonują nas marketerzy. Dobrze przygotowana informacja, która potrafi zaciekawić naszego odbiorcę jest w stanie przyciągnąć wiele osób do skorzystania z oferty naszej firmy. Zalety tej formy marketingu to przede wszystkim:

  1. Większy ruch na stronie – szczególnie dobrze się sprawdzają wszelkiego rodzaju poradniki, które przyciągają klientów z różnych wyszukiwań np. long tail.
  2. Korzyści dla SEO – dobrze przygotowana treść/obraz/filmik jest często udostępniany na różnych stronach, co wpływa pozytywnie na nasz link buidling.
  3. Większe konwersje – kształtowanie wizerunku rzetelnej marki, która jest liderem  w swojej dziedzinie i tym samym zwiększenie sprzedaży
  4. Docieranie do naszego klienta i zatrzymanie go – dystrybucja treści odbywa się poprzez różne kanały: socia media, inne portale, nasz portal, newsletter, fora. Daje to ogromne możliwości dla naszej marki. Nie tylko buduje to o zasięg, ale także większe zaufanie.

Taki rodzaj promocji może się sprawdzić w praktycznie każdym rodzaju biznesu – od osiedlowego mechanika po dużą firmę konsultingową. Pamiętajmy, że najważniejszą sprawą jest jakość publikowanych treści oraz ich przydatność. Sposób, w jaki zrealizujemy naszą strategię zależy przede wszystkim od rodzaju naszego biznesu oraz od celu, a może to być: sprzedaż, zdobycie kontaktu, rejestracja i inne. Warto jednak sięgnąć po sprawdzone sposoby takie jak:

  1. Stworzenie społeczności wokół swojego biznesu oraz problemu, jaki możemy rozwiązać – tutaj świetnie sprawdzą się takie portale jak: Facebook, Linkedin, fora, SlideShare i inne social media.
  2. Twórz infografiki – ciekawa infografika nie dość, że ma warstwę informacyjną, to także pozwala na niemalże natychmiastowe udostępnianie na innych portalach.
  3. Filmy – umieszczone na youtubie,  odpowiednio otagowane mogą przynieść niemały zasięg. Warto postować takie video z oficjalnego profilu firmy, który zawiera informację oraz kontakt.
  4. Bogate treści na stronie – pomagają one przed wszystkim w zwiększeniu ruchu organicznego.

Jeżeli nie wiesz jak dobrze zaplanować strategię content marketingową możesz powierzyć ją nam w ramach outsourcingu marketingu.

 

 

Fot.Byjasontrain

marketing internetowy
Call Now Button