3 zasady stosowania skutecznego remarketingu

3 zasady stosowania skutecznego remarketingu

Stosujesz reklamę AdWords, ale widzisz, że nie możesz osiągnąć pewnego progu sprzedaży? Twoi klienci opuszczają stronę w momencie realizacji zamówienia? Chcesz nakierować specjalnie przygotowaną reklamę na pewną grupę odbiorców? Te wszystkie sprawy załatwi za Ciebie remarketing, który jest skutecznym narzędziem.

Jego skuteczność może być bardzo satysfakcjonująca, jednak należy dokładnie przemyśleć sprawę. Jak go zatem efektywnie wykorzystać?

Czy warto robić remarketing i czy jest skuteczny?

Remarketing to jedno z popularniejszych narzędzi Google Adwords, dzięki któremu jesteśmy w stanie wyświetlać daną kreacją graficzną, animowaną (w HTML5) czy tekstową na konkretną grupę odbiorców. Daje to niesamowite możliwości przygotowania specjalnego komunikatu. Ciekawe jest to, że grupy odbiorców możemy tworzyć na podstawie różnych parametrów – ścieżki realizacji celu, języka, urządzeń mobilnych czy na lokalizacji geograficznej. Wiele firm jest przeważnie zadowolonych z wyników kampanii, ale zdarzają się głosy niezadowolenia, które najczęściej są związane z brakiem pomysłu na remarketing. Stosowanie prostego rozwiązania – użytkownicy, którzy byli na stronie i kierowanie na ich kampanii remarketingowej nie jest w pełni wykorzystaniem potencjału, jaki tkwi w tym narzędziu. Co zatem warto byłoby zrobić?

3 dobre praktyki w remarketingu                                 

Strategia jest ważna w każdej kampanii, a tym bardziej w tej związanej z remarketingiem. Przedstawiamy 3 dobre i skuteczne pomysły na to, jak zwiększyć sprzedaż.

  1. Porzucony koszyk – koszmar, każdego z marketerów może teraz się zakończyć. Wystarczy, że utworzysz listę remarketingową z użytkownikami, którzy mieli coś w koszyku, ale z jakieś przyczyny go porzucili.
  2. Użytkownicy, którzy dokonali konwersji – myślisz, że jak klient dokonał zakupu to już koniec walki o niego? Jeżeli będzie zadowolony z produktu/usługi, którą zamówił prawdopodobnie będzie bardziej skłonny powrócić na stronę. Skuś go ponownie – specjalną promocją, kodem rabatowym – jak tutaj, czy specjalną okazją. Klienci, którzy dokonali konwersji mają średnio dłuższy czas na stronie, przejrzeli więcej stron. Jak utworzyć taką listę? Wystarczy, że w Google Analytics utworzymy odpowiedni segment odbiorców.
  3. Ograniczenia, czyli capping – masz już swoją specjalnie wyselekcjonowaną listę remarketingową, ale atakujesz użytkownika 10 razy dziennie reklamą. Niestety, ale prędzej zrazimy go do siebie, niż zaciągniemy na stronę. W tym przypadku capping jest bardzo ważny. Ogranicza nam wyświetlanie reklamy na jednego użytkownika.

Co jeszcze warto zrobić? Przede wszystkim pomyśleć nad sama kreacją reklamową – stosować odpowiednie CTA (call to action), zadbać o przejrzystość reklamy oraz można też zacząć zabawę z manipulacją stawek.

Szukasz profesjonalistów, którzy znają zasady stosowania skutecznego remarketingu? Wybierz outsourcing marketingowy Zdalny Marketing.

  • Dobierzemy indywidualne listy remarketingowe na podstawie Twoich potrzeb i analizy danych!
  • Doradztwo marketingowe nigdy wcześniej nie było tak tanie.

Fot.Bytec_estromberg